22 de gener, 2006

Lectura privada

Lectura privada

Els Reis m’han portat un faristol. Saben que, quan estic sol a casa, m’agrada llegir a la taula del menjador amb el llibre ben recolzat. Això m’ha portat a preguntar a amics i coneguts: “i vosaltres, ¿on llegiu?”. Les respostes han estat variades, i alguna sorprenent.

Al llit: per que als nostres pisos no sobra espai per aïllar-se. Abans d’anar a dormir molta gent llegim una estoneta, fins que se’ns tanquen els ulls. I qui no recorda les lectures infantils quan llegir novel·les no estava ben vist...

Al metro o al tren: és una bona manera d’aprofitar el temps que passem cada dia per anar a la feina. Si us fixeu, els homes llegeixen premsa esportiva; les dones, llibres en format butxaca.

Al lavabo: més intimitat, impossible. Ideal per llegir tebeos de Mortadel·lo.

A la Biblioteca pública: Hi ha gent que hi va a llegir la premsa.

No m’ha dit ningú que llegeixi a la Plaça de la Vila, o al Parc Europa encara que, de vegades, hi veig gent gran llegint novel·les de Marcial Lafuente Estefania.

Al cotxe, m’ha dit un veí. Al cotxe? - Aprofites els embussos de les Rondes per llegir? – No, al garatge de casa, esperant que la dona acabi d’arreglar-se.

Si vols dir-me on llegeixes, o vols opinar sobre llibres, visita el blog de “Parlem de llibres” a http://argimiro.blogspot.com/